People

Haneul Park

Career

B.S. Department of Transportation System Engineering, Ajou University (Mar.2019-Aug.2022)
M.S. Data/Network/AI Convergence(DNA+), Ajou University (Sep.2022-Feb.2024)
Ph.D. Program, Data/Network/AI Convergence(DNA+), Ajou University (Mar.2024-Present)

Biography

박하늘은 아주대학교 교통시스템공학과 학사(2022.08.)를 취득했으며, 아주대학교 일반대학원 D.N.A.플러스 융합학과 교통공학전공 석사(2024.02.)를 취득했습니다. 주로 데이터 분석 및 교통안전 측면의 연구를 수행하였으며, 공학 석사학위논문으로 '정형 및 비정형 교통사고 데이터를 활용한 인공지능 기반 교통사고 심각도 예측 모형 개발'을 작성하였습니다. 2021년 '사고예측정보 연계 교통사고 및 대처방안 유스케이스 도출' 과제를 수행하였으며, 2022년 '교통 빅데이터 및 인공지능(AI) 기반 교통사고 위험도 예측 시스템 개발', 'AI 기반 교통사고 위험구간 예측 및 대처방안 제시 모델 고도화 지역 확장 용역' 과제를 수행하였습니다. 2023년 'Lv.4 자율주행차량 테스트베드 환경 구축' 사업과 '기계식주차장 제도개선 연구용역' 과제를 수행하였습니다.

Haneul Park earned a bachelor's degree in transportation system engineering from Ajou University (August 2022) and a master's degree in transportation engineering from D.N.A. Plus Convergence Department at Ajou University Graduate School (February 2024). She mainly conducted research in data analysis and traffic safety aspects, and wrote 'Development of an artificial intelligence-based traffic accident severity prediction model using structured and unstructured traffic accident data' as her engineering master's thesis. In 2021, she carried out the task 'Deriving use cases for traffic accidents and response measures linking accident prediction information'.
In 2022, she carried out the tasks of ‘Development of traffic accident risk prediction system based on traffic big data and artificial intelligence (AI)’ and ‘Regional expansion service for AI-based traffic accident risk section prediction and response proposal model advancement’. In 2023, she carried out the ‘Establishment of a Lv.4 autonomous vehicle test bed environment’ project and the ‘Research service for improving the mechanical parking system’.
프로필